tisdag 27 oktober 2009

Fest på Hemmet!!

Ikväll har jag varit på fest på Skogslyckehemmet. Mycket trevligt med god mat och underhållning. Jag måste få säga att det är fantastisk personal på Mammas avdelning. Totalt så är de 4! personer som arbetar. Det bor 8 hyresgäster på avdelningen. Visst är det otroligt att de ställer upp ideellt en kväll för att göra tillvaron lite bättre för de som bor där. Thai-mat stod på menyn och under dagen hade personalen bakat tårta och bröd som smakade smaskens. Levande musik av två killar som kallade sig Brollings (tror jag det var). Tyvärr så var det ingen av oss som var så dansanta men det får man väl ta när de flesta är över 80 år och har lite krämpor här o där. Nåväl, vi hade en kul kväll som säkert kommer att ge de gamla något att småprata om ett tag framöver. Hoppas det finns såna ställen för oss när det är dags för hemmet. Nu är det i alla fall dags för sängen för tant Ingan:) Skäms lite, men erkänner att jag var nog en av de tröttare i gänget ikväll:))

10 kommentarer:

  1. Hej där !! Vad kul för dom gamla att det finns sådana fina människor som bryr sig så , och är villiga att göra detta. All heder åt dessa. Man kan ju bara hoppas, men jag tror inte att vi får det så. Utan det blir nog ättestupan den dan. Härligt att du har fått vara med din mor under en fin dag, och jag tycker du gör rätt i att krypa till kojs.
    God natt tant Ingan och ha det så gott;))))
    Sweet dreams:))

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Ättestupan blir det nog med alla nedskärningar som är i dessa sagar. Får be om löneförhöjning så man kan spara, så kanske man kan hyra sig någon liten hemhjälpsrobot. Fast om Mona Sahlin vinner valet så vill ju hon att vi arbetar minst tre år efter dagens pensionsålder. det kanske är lika bra att arbeta tills det är dags att lämna in så behöver man inte bekymra sig över någon penson alls.
    Ha det gott!
    Tant Ingan

    SvaraRadera
  3. Väldigt vad du är på galej:))), först ladys naigth och nu fest på hemmet. själv tycker jag att jag bara jobbar.

    SvaraRadera
  4. Fint att personalen gör det så trevligt både för boende och anhöriga mer sådant. Att jobba tills man är 65 räcker gott och väl. Mona Sahlin släng dig i väggen, åtminstone när det gäller pensionsåldern. Kommunerna har inga pengar att betala pensionärer med, därför vill sossarna höja pensionsåldern. Släpp fram ungdomen, det går massor med unga människor arbetslösa i dag, och se till så att vi får mer status vi som jobbar i vården, höj våra löner och gör jobbet mer attraktivt än vad det är i dag.

    SvaraRadera
  5. Hej Anna & Fia!
    Ja visst, nu för tiden är det fullt ös:) Håller med dig Fia, även om jag trivs jättebra på mitt jobb så känns det väl som att det räcker att arbeta 15 år till. Mona får nog komma med nåt bättre om hon vill ta makten.
    Ps. I morgon åker jag till Tyskland och köper ...ja ni vet vad. Tänkte bo på hotell i Danmark och ha en liten miniweekend, Skall bli skönt att komma iväg lite. Therese(dottern) kommer hit och passar hus, hundar och katt. Ush vad slut hon skall va när helgen är över.Ds
    Ha det gott tjejer så hörs vi om ett par dagar. Nu är det återigen dags för Tant Ingan att krypa till kojs:))

    SvaraRadera
  6. Ha det så gott på resan.

    SvaraRadera
  7. Hej på Dig. Vi har bestämt Söndag 6/12 kl:14oo på Stenshults idrottsplatts, där finne en stor fotbollsplan att vara på även skog där vi kan träna lite uppletande. Hoppas att du kan komma då istället för måndag den 16/11. Hör gärna av dig ang. detta datum.

    SvaraRadera
  8. Passar mig bra. Då ses vi.
    Ha det gott!
    Ingan

    SvaraRadera
  9. Det bloggas för dåligt Ingan !!

    Ser framemot lördagens bravader , då jäklar....

    Kram

    Marie-Louise

    SvaraRadera
  10. Hjättekul, kanske lite kaffe o bulle eller liknande att ha med sig. Jag är och spårar kl:12 den Söndagen, därför blir det kl:14. Alla är så snälla o väntar på mig.

    SvaraRadera

Tack för att jag får din uppmärksamhet.