söndag 18 oktober 2009

HIPP HIPP HURRA FÖR GANDI SOM FYLLER 1 ÅR IDAG!

Denna bild skulle varit på slutet men nåt gick fel.
Vi bara förbereder oss....

Då var det dags för start.


Nu har vi det.....spåret alltså!

Yes den vinkeln gick perfekt!

Nu är det nära slutet....på spåret alltså!


Ja där var den!

Då kampar vi lite..

Skuttet!

Stolt kille!

Då var det dags för Alice!
På väg fram....
Där var det...

Första apporten..
så fortsätter vi...
Lite godis i spåret, mums..
försöker vifta bort en efterhängsen geting..det gick inge vidare.
andra apporten...

Slutet är nära....
Där var den..

Okej. vi byter mot korv..


Yes, nu är han 1 år och mår som en prins:) Födelsedagen har vi firat med Uddevallare (korv) och spårarbete som han älskar. Fick med oss fotografen Thomas så vi kunde föreviga det hela. Gandi är väldigt noggrann och kan gå långa spår med bibehållen intensitet. Idag hade jag lagt ett spår med fyra vinklar som han tog klockrent. Jag lägger fortfarande godis i spåret men inte så mycket och med varierande avstånd. Idag valde jag att inte lägga nåt de första 50 metrarna men det skall jag ändra på till nästa gång för han låg på lite hårt i början. Vinklarna gick han bättre än han gjort tidigare. Missade inte en centimeter kändes det som i alla fall.
Alice var också med på ett hörn. För henne lägger jag apporter och lite korv emellan. Hon är spårsäker men kanske lite slarvigare är sonen. Hon har väl räknat ut att bollen ligger i slutet så då får man skynda..:) Förresten kanske det inte var så konstigt att det blev lite slarv eftersom jag fick en efterhängsen geting runt mig. Hade full sjå att vifta bort den men till slut fick Thomas komma till undsättning. Gillade nog min hårgele för den ville verkligen krypa in i hårbotten. Nåväl den försvann och vi kunde fortsätta.

6 kommentarer:

  1. GRATTIS! HIPP HIPP HURRA!!

    Bra att du skriver om träning. Då kan jag kolla av om jag gör rätt...:)) Verkar som Hanno och Gandi beter sig ganska lika i spåret..Jättekul med bilder och så fina huvudbilder..:))

    SvaraRadera
  2. HIPP HURRA för Gandi i dag.
    Så duktiga ni är på att spåra, vinklar kan ju vara lite knepigt för vissa hundar men Gandi verkar klara det fint. Kul med så fina kort.

    SvaraRadera
  3. Grattis Gandi på ett års dagen. Önskar Jarre.

    SvaraRadera
  4. Gandi hälsar och tackar så väldigt mycket för gratulationerna!
    Det är ju lite svårt att fotografera samtidigt som man tränar men när jag nu fick med mig fotografen så fick jag passa på. Kanske lite mycket bilder för andra att titta på men jag tyckte det var kul med en liten serie.
    Nu vet jag ju inte om jag gör helt rätt men man får testa sig fram och prova lite olika modeller.
    Ja visst är han duktig på vinklarna. Nu skall det erkännas att jag har lagt lite extra godis i hörnen så att han skall vara noggrann och deet har gett resultat.
    Kul att du tyckte våra bilder var fina B-M men vi kommer nog inte upp i din klass men lite nöjda var vi med de här bilderna.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Grattis Gandi i efterskott!!
    Duktig du är som spårar så bra, du kan ju alltid lära mig hur du gör. Jag tycker oxå det är roligt å springa med näsan i backen. Mycket fina kort husse har tagit på dig & Alice, det syns att ni tycker det är skoj.
    Ha det nu så gott och hälsa husse & matte
    Många kramar från Joyce med familj:))

    PS. shit va snygg du är på översta kortet DS.

    SvaraRadera
  6. Tack Susanne & Joyce!
    Tycker själv att huvudbilden blev ganska fin. Om ni vill spåra så är det bara att höra av sig så kör vi.
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för att jag får din uppmärksamhet.