söndag 25 oktober 2009

Fy f-n för höstregn!

Måste bara få säga att jag verkligen hatar höstregn. Finns det nåt kallare...Har varit ute på en långpromenad men jag kan tyvärr inte säga att det var nåt vidare trots varma kläder. Det är väl detta grå som jag inte riktigt kan me´. Nåväl skall sluta gnälla:) Tänkte pigga upp mig med att baka lite goda muffins. Har köpt fina muffinsformar på Åhlens, svarta med vita prickar, ganska dyra men va fasen... Nu visade det sig att de nog inte var gjorda för att baka i för de sjönk ihop och smeten rann ut på plåten nästan direkt efter de kommit in i ugnen. Ni ser själva resultatet:) några gick att äta och smakade smasken men det var ju inte formarnas förtjänst. Summa summarum så har jag ett fåtal muffins som går att äta och massor med muffinsformar som inte går att baka i!!!!


6 kommentarer:

  1. Neej, så tråkigt, när man lägger ned jobb på att baka så ska några muffinsformar få förstöra, då skulle jag ialla fall bli lite putt, men de smakade säkert gott ändå.
    Regn och rusk visst är det ledsamt, spårade i hällande regn, båda hundarna gick bra, själva var vi genomdränkta och kalla.

    SvaraRadera
  2. vad tråkigt att dyra, fina formar inte håller måttet. Annars ser dina muffins smaskiga ut. hoppas att det går bättre vid nästa bak. Håller med dig om att detta polen väder får humöret att sjunka.

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Tror att jag skall investera i en muffinsform men det blir ju inte så många kakor med dem:)

    SvaraRadera
  4. Muffinsform är kanon. Jag har två. Men jag bakar inte så ofta.

    SvaraRadera
  5. Ser ju gott ut trots allt:))
    Det kanske går om du sätter dubbletter på plåten så att det blir lite styvare.
    Regnväder fyttifasen det finns inget värre, är redigt trött på det nu:(

    SvaraRadera
  6. Muffinsen blev goda som tur var. tack för tipset Susanne, då får jag i alla fall användning för hälften:)

    SvaraRadera

Tack för att jag får din uppmärksamhet.