måndag 16 november 2009

Nu har vi blivit Tant och Farbror





Igår fyllde Thomas 50 år! Hurra, Hurra, Hurra, Hurra!
Nu grabben är du lika gammal som mig:) (Jag fyllde 50 1:a maj)
Detta firade vi med ett gemensamt kalas i Lördags.

Tyvärr så blev inte uppladdningen inför festen den bästa eftersom Thomas Mamma och min fantastiska svärmor gick bort i Fredags morse. Hon hade ALS som plågat henne de sista åren. Det låter kanske lite konstigt för er att vi kunde ha festen men min svärmors värsta mardröm var att förstöra vårt 100-års kalas så hela familjen var överens om att ha fest som planerat. Nästan alla som var med kände Elvy och visste att hon tyckte om när det var fest och på något sätt så kändes det som om hon var med oss under kvällen.

Carina och Peter som var vårt värdpar inledde kvällen med att hedra Elvy och därefter gjorde våra vänner denna kväll till ett minne för livet för oss. Vi hade fantastiskt kul och jag hoppas alla som var med kände likadant. Gänget hade skrivit sånger som de sjöng för oss. Det var uppskattat:) Herregud vad ni är bra på att få till texter som träffar precis rätt.

Våra fantastiska barn Therese och Robban höll känslosamma tal som värmde långt in i hjärteroten. Tusen kramar till er! Ni är bara bäst och vi är så stolta över er!

Tack tack tack för alla fina presenter och för att ni var på absolut bästa festhumör i Lördags. En extra kram till Carina och Peter som ägnade hela helgen åt oss och vår fest.

5 kommentarer:

  1. Jag tycker att det var bra att ni genomförde festen. Vill också berätta att min pappa gick bort i ALS 1990. Det är en hemsksjukdom

    SvaraRadera
  2. En stor bukett rosor till er och ett fyrfaldigt leverne, hipp hipp hurra hurra hurra hurra.

    Får beklaga er förlust, men instämmer i att ni gjorde rätt i som fullföljde och hade er fest.
    Tror nog inte att svärmor hade blivit särskilt gla på er där uppe i himlen, om ni inte gjort det:))

    Ha det gott snart ses vi :))

    SvaraRadera
  3. Blommor och trumpeter till Er båda. Svärmor blev säker väldigt glad att Ni gjorde den trevliga festen.
    Vi ses den 6/12
    är på jobbet kl: är 4,15. knappt 3 timmar kvar, sak bli gott att komma hem o sova.

    SvaraRadera
  4. Tack Fia!
    Förstår att man är trött fram på småtimmarna. Sov Gott!

    SvaraRadera

Tack för att jag får din uppmärksamhet.