torsdag 19 november 2009

Just nu önskar jag att jag hade en Pudel!

Vad e de som händer med vädret. Hur mycket regn finns det?????
Denna och nästa vecka är Atlas hemma för Lena & Ingemar är på Kanarieöarna i två veckor. Hur kunde de veta att det skulle bli de regnigaste veckorna på året. En del har sån tur! nej usch som jag låter....missunnar dem verkligen inte att ha det soligt och gott.
Nu till detta med Pudel!
Har ni sett att de har små söta regnkläder i rosa, ljusgult, ljusblått mm...? Det är det jag är lite avundsjuk på. Ärligt talat så menar jag faktiskt att det vore väldigt mycket lättare att ta in 3 schäfrar om de hade haft regnkläder på sig när de varit ute i detta ösregn. Som det är nu så känns det som om jag rastar hundar, torkar hundar, rastar hundar, torkar hundar sover, jobbar och sen börjar det om igen. Fy fasen vad jag gnäller:(
Skall försöka sluta med det:)
Är det någon som har något bra tips som underlättar så tar jag tacksamt emot det ?
Längtar efter snö och is som kan ge oss lite ljus i mörkret!

5 kommentarer:

  1. Jag vet att det finns regnkappor till schäfrar. Dom hade det förut på ÖoB. Ett allternativ kanske. Håller med dig om det här vädret. Inte nog med att man måste torka vovven när man kommer hem. Själv måste man klä på sig regnkläder innan man går ut, och sen av när man kommer hem. Suck.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset. Skall kolla på ÖoB nästa gång jag är där. Jag bor ju på landet så de behöver ju inte träffa någon att skämmas för och förresten så är det så j...a mörkt så ingen ser nåt ändå!
    Kram från positiva Ingan:))

    SvaraRadera
  3. Ja, fy katten för detta väder, vi som oxå har katter som ska torkas innan de får komma in. så 16 tassar, 4 magar och svansar, så handdukar går åt och nedervåningen på huset där hundarna för vara o torka, städa, städa och jobba. Låter bra med ÖoB, får nog börja att fundera på regnkläder till doggarna i allafall.

    SvaraRadera
  4. Hallå i lervällningen!!!!
    Regnjackor i all ära. Jag vill ha riktiga vadarstövlar till hundarna i stället.Dom är ju åtmindstone rena upptill, det kan man ju inte säga om tassarna.Kan ju torkas i evighet och när dom kliver ut på golvet så blir där ändå leriga spår. Städade och skurade golv idag, till ingen j...a nytta tack vare detta väder. Måtte det sluta snart. Vill ha ren snö...
    På tal om regnkläder, så har jag köpt på granngården till min gamla dam för nårra år sedan , den är jag jätte nöjd med.
    Ha det gott:)) från en regn trött gnällis.:)

    SvaraRadera
  5. Ser att det sitter lite gnällspikar här och var i stugorna. När vi ses nästa gång så kanske vi kan ha modevisning för schäferregnkläder:) Kanske kan vara en affärside´.
    Ha det gott så länge och tänk på att "efter regn kommer SOL"
    Kram på er alla!

    SvaraRadera

Tack för att jag får din uppmärksamhet.