söndag 2 augusti 2009

SSM, Fotskadan och lite svamp




Hej igen!


Nu var det ett par veckor sedan jag skrev men det har varit lite annat emellan som det kan bli ibland.


Bland annat så har det varit SSM. Thomas och jag beslutade att ställa Alice utan att delta i modprovet. Jag har tränat för lite för att våga ställa upp. Hon fick placering V9 och det är vi nöjda med.
Vet inte riktigt hur jag skall förklara detta, men kameran låg i husvagnen under hela SSM. SKANDAL för jag har inte en enda bild.


Gandis tass vill inte läka så det har varit ett par vändor till veterinären med nytt penicillin och nu verkar det faktiskt som om det var rätt medicin den här gången. Han har gått med bandage och tratt om vartannat i 4 veckor så jag kan lova att han börjar bli less.


Nu är verkligheten i alla fall ikapp och jag har börjat jobba igen. Första veckan efter semestern är alltid lite häktisk men som tur är så trivs jag med det.


Igår gick Alice och jag till svampskogen och vi plockade många liter så nu är frysen välfylld inför vintern. Måste bara lägga ut lite bilder på svamparna för det är nog bland det vackraste man kan se när de små gulingarna lyser i skogsbacken.


Ha det gott så länge!




6 kommentarer:

  1. Jaa,aa...Extas när man ser ett gult fält i skogen..:)

    Kameran i bilen!!:0 Det är dags för dig att bli lite bildgalen nu...:)))

    Grattis till er och Alice...

    Hoppas han blir bra snart Gandi. Förstår om han börjar bli less. Han är ju i en ålder där han vill hoppa runt och ha kul..:))

    SvaraRadera
  2. Ja du, en liten fotokurs hos B-M kanske skulle sitta fint. Har lite problem med bildsättningen men det kanske vi kan ta när vi har blivit friska här i Lane-Ryr.

    SvaraRadera
  3. Vi letar o letar efter svamp, men här där vi bor lyser de med sin frånvaro, men skam den som ger sig, vi får gå längre in i skogen.
    Grattis till placeringen med Alice. Hon är ju bara för fin.
    Är själv jättedålig på detta med att fota, glömmer alltid kameran.
    Hoppas att Gandi snart blir ok.

    SvaraRadera
  4. Lektion 1: Ta kameran ur bilen. hehehe...:))))

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Hittade hit via Fias blogg! Kul att hitta dig på nätet. :o) Grattis till placeringen med Alice! Hoppas Gandhi blir bra snabbt och vi vill vi se dig på klubben lite oftare! :oD

    SvaraRadera
  6. Hej Jenny!
    Det var ju roligt att du hittade hit. Ja jag skall komma till klubben så fort gandi bara blir bra i sin tass. Den börjar faktiskt att läka och idag har vi varit på en lite längre tur i skoggen för första gången på 4 veckor. Tassen ser fin ut så nästa vecka tror jag vi skall komma igång.
    Vi ses!

    SvaraRadera

Tack för att jag får din uppmärksamhet.