onsdag 12 augusti 2009

Äldreboende

Ja ha, nu var det dags för min mor att lämna sin lägenhet och flytta in på ett äldreboende. Hastigt blev det bestämt i Måndags och idag gick flytten. Som tur är så var hon med på det och såg nog ingen annan lösning, men visst kändes det lite konstigt att lämna henne där ikväll. Det är väl bara så när man blir gammal och det är tur att det finns. Får intala mig att det blir bra när hon vant sig. Skulle varit på brukshundklubben ikväll och tränat på att vara tävlingsledare men jag fick ju annat för mig. Har ringt till klubben flera gånger för att lämna återbud men ingen har svarat. Hoppas att Jenny eller någon läser detta så vet ni varför jag inte dök upp. Får försöka få tag på någon imorgon för nu är jag ganska urlakad. Skall ta en sista kissetur innan det blir gonatt.

7 kommentarer:

  1. Usch!!!! jag bävar för den dag som man kanske själv råkar ut för det samma. Hoppas att din mor kommer trivas riktigt bra.:))

    Inga nya utställningar på G ??.
    Ha det gott:))

    SvaraRadera
  2. Ja det hoppas jag med och än så länge så verkar det så. Men fy fasen för att bli gammal och sjuk.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Åsknedslag och havererad dator, inte kul, så nu är en ny dator instalerad, så snälla Ing-Marie sänd ett mail till mig så jag får lägga in din adress i adressboken.

    Hoppas att din mor kommer att trivas, det brukar gå bra efter ett litet tag.
    kram Fia

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Tack för ditt inlägg på bloogen kul att höra från dig. Ber dig igen att sända ett mail till mig så att jag kan lägga in din adress.
    Tackar på förhand.
    kram Fia

    SvaraRadera
  6. Säger som de andra. Hoppas att din mot trivs!Såg detta nu, men ingen fara med att du inte kunde åka upp den onsdagen . Jag var ju ändå där! :o)

    SvaraRadera
  7. Tack för er omtanke. Kan berätta att Mamma har haft en otrolig tur för det är jättebra personal och boende på hennes avdelning. Hon trivs som fisken i vattnet. har börjat med flera aktiviteter som hon aldrig gjort förr. Så med facit i hand så har det blivit superbra.
    Kram på er!
    Vi ses på Onsdag jenny. Jag behöver träna lite till innan jag känner mig redo. Hoppas det går bra.

    SvaraRadera

Tack för att jag får din uppmärksamhet.