onsdag 5 augusti 2009

Avlopp och skogspromenad
















Hej hopp, det är stopp i vårt avlopp.
Vitsigt va!
Vi har en lite annorlunda konstruktion på vårt avlopp som gör att vi får pumpa det över ett berg och ut i grannens markfilter. Nu händer det tyvärr då och då att det blir stopp och naturligtvis så skulle det hända nu. Tycker faktiskt att vi haft nog med otur. Men men, Som tur är så är min bror rörmokare och väkldigt hjälpsam så han och Thomas har arbetat ett par dagar med det så nu funkar det igen.

Eftersom jag inteär så bra på sånt där skitjobb så tog jag med min svägerska och tillbringade några timmar i skogen. Gandi fick följa med på en längre tur för första gången på 4 veckor. Gissa om han var nöjd. Nöjd tror jag även att Lisbeth var när hon gick hem med svamphinken full.





9 kommentarer:

  1. Hej Ingan!! kul att se att du är igång oxå med en blogg. Tackar för senast, det var mycket trevligt på SSM och hoppas att vi återkommer nästa år.

    Hahaha... ser att ni har ett riktigt " SKIT GÖRA" inte kul, tur för er att ni får hjälp i ett sådant länge:)))
    Du gör rätt i som smiter till skogs, dom blir väl glada när du kommer tillbaks med korgen full i svamp så dom får nått gott som lön för mödan.:)))
    Ha det gott allihop:)))

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack själv. Det var jättetrevligt. Alltid kul att träffa nya människor. Jag har allt funderat på om ni inte hade lite ont i ryggarna efter en vecka i "husbilen"!!
    Nästa år på SSM så är det eran tur att vara med så det skall bli roligt. Ni skall se att ni kommer att rusa runt ringen o "bära er åt" så som vi andra stollar gör.
    Ja du, de stackarna som gjorde "skit jobbet" var allt värda en svampmacka efter det.
    Kul att du tittade in på min blogg. jag är inte så bra på det ännu men man lär sig väl efter hand.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du rimmar fint tycker jag....:))
    En får göra det bästa av situationen och springa till skogs. Hade jag med gjort. Gott att Gandi kan va med lite mer nu..:))

    SvaraRadera
  4. Ja det är gott att han kan vara med. Han har blivit riktigt bortskämd under den här tiden kan jag säga. idag har han varit lös ute ett par timmar och gissa om han är lycklig. Nu ser vi bara framåt och får försöka få lite pli på gossen igen. Thomas ser fram emot att få flytta upp till sin säng igen och jag skall erkänna att det blir lite mycket päls att sussa i så jag föredrar nog Thomas i alla fall.
    Vi hörs!

    SvaraRadera
  5. Våran "lilla husbil" har inte kingsize, men en ack så skön madrass. Vi sov jättegott där i bilen. Och vi hade ju bytat upp oss så att säga från en nissan micra till volvo 945. Då förstår du väl att vi sov gott:)))))
    Kramizar tebax:))

    SvaraRadera
  6. Ja, ärligt talat så tror jag faktiskt att ni sov bättre än oss. Vår säng är ganska hård. Jag har försökt mjuka upp den med lite solmadrasser och dynor men det enda som händer är att vi ligger nästan uppe i taket. Sen är den ju inte så bred och med 38kg Gandi mitt i sängen så var det lite knöligt. Men nu är han snart frisk och då blir det inte så roligt när han skall tillbaks till verkligheten, golvet alltså..:))

    SvaraRadera
  7. Lisbeth Karlsson9 augusti 2009 kl. 11:03

    Jaa! Nöjd var ordet Lisbeth var när hon kom hem och åt kantareller ur stekpannan. Gratis är gott!!! Vilken tur att min bror är gift med en kvinna som är expert på att hitta kantareller och tar med sin svägerska ut. Tack för en trevlig kväll. //Lisbeth

    SvaraRadera
  8. Tack själv du. Nu vet jag ett annat ställe som vi måste leta på så det får bli en ny tur till veckan.
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för att jag får din uppmärksamhet.