torsdag 6 augusti 2009

Pälsvård i sommarvärmen







Underbart att det blir lite fint väder så man kan få shamponera sig ordentligt. Alice njuter faktiskt även om det kanske inte ser så ut. Den gamla vinterpälsen skall bort och ge plats åt ny. För er som inte gillar hår så skall ni ta er en ordentlig titt på en fällande schäfer innan ni skaffar någon. En stor bärkasse med underull har vi samlat bara idag. Det ser nästan ut som om vi har klippt ett får när man borstat ut ullen. Nåväl imorgon när hon torkat så kommer det att rasa av alltihop. Eftersom vår semester inte blev som vi kanske tänkt så tyckte jag att jag kunde unna mig nåt extra så jag beställde en hundborste för 595kr på nätet. Idiotiskt tycker ni säkert men jag är övertygad om att jag kommer ha den i många år framöver. Den har bara funnits att köpa i Tyskland tidigare och har nyss kommit till Sverige. Jag provade den på Gandi under SSM- veckan och den var fantastiskt bra. Allt åker med, både över och underull. Så jag tror att jag har gjort en bra investering. Är det någon som vill prova så är ni välkomna, men passa er för ni blir snart fast och då blir det en dyr affär.
Nog om detta, Gandi har fått vara i sin nya hundgård en stund ikväll. Han trivdes väl sådär men han vänjer sig väl. Han skall få en koja till helgen. Allt material är hemtaget så nu är det bara att börja bygga. Är man riktigt klok när man skaffar sig så mycket jobb??? Fast de ger ju som tur var så mycket glädje. Jag brukar säga att de är mina lyckopiller och det tror jag nog att fler än jag kan skriva under på.
Nä nu är det dags att krypa till kojs.



9 kommentarer:

  1. Halloj !

    Hoppas allt är bra med Er och jyckarna.

    Trevligt att träffas under SM veckan och prata lite trattar och dricka whiskey !!

    Skönt för Gandi nu när tassen börjat och läka ordentligt eller kanske inte för då blir det ingen soffa längre utan hundgården *fniss*

    Hoppas vi ses snart igen !

    Kram

    Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Ja du den whiskey`n gick inte av för hackor. Tom jag tyckte den var riktigt god och whiskey är ju inte riktigt min grej.
    Vet inte om han kan läsa den lille rackarn men i natt har Gandi sovit på golvet!!! Han vill väl träna inför Söndagen då vi har bestämt att livet skall återgå till det normala. Hundar i sina bäddar och hussar o mattar i sängen...:))
    Hur har det gått med Moas tand? Hälsa dem så gott så hörs vi igen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Va skönt det ser ut, hon njuter säkert i fulla drag.:))

    SvaraRadera
  4. Jo då , tanden lagades på måndag morgon och näsan och läppen tittades oxå över. Det enda som syns är ett litet ärr över läppen ,det slutade ju bra i alla fall.

    Ha nu en riktigt trevlig helg !

    Kram

    //M-L

    SvaraRadera
  5. Ja hon njuter men idag är hon så lagom glad för hon får faktiskt sova ute i natt. Hon fäller nåt helt otroligt denna gång.
    Nej, skojar bara, hon är faktiskt inte ledsen att få sova ute när det är så här varmt. Hon sover som en stock. Ha det gott!
    Vi kanske skulle försöka få till en träff med lite Ulvgårdare nu när det börjar lugna ner sig lite med allt annat. Jag kan kontakta Camilla och höra om vi inte kunde ha en Kenelträff,

    SvaraRadera
  6. Hej M-L!
    Gott att höra att det trots allt gick bra med Moa. Hälsa henne så gott!
    Ha en trevlig helg!
    Kram
    Ingan

    SvaraRadera
  7. Håller helt med dig om detta med fällande schäfrar, det är tur att det finns dammsugare. Borsten du köpt låter ju fantastiskt bra, var har du köpt den?
    Badade mina två oxå för några dagar sedan, inte populärt men nödvändigt.
    Kram Fia

    SvaraRadera
  8. Den är inköpt på www.DjurMaxi.se och heter FURminator Dog

    SvaraRadera
  9. Hej Ingan !! Det låter himla kul med en träff, ser i så fall fram mot det:))

    SvaraRadera

Tack för att jag får din uppmärksamhet.