söndag 9 augusti 2009

Therese är på besök




Äntligen! Therese (min dotter) har kommit på besök. Det var två månader sen sist så nu längade vi riktigt mycket. Hon var lite trött och sliten efter allt kringfarande men en tur till svampskogen orkade hon med innan hon for vidare. Hon skall på bröllop till helgen så det var lite att fixa med.


När vi kom hem så tog jag en extra sväng för att få plocka lite lingon. Det är en härlig känsla när man fyller bärplockaren i ett nafs. Jag är en riktig skogsnörd men det har ni väl förstått vid det här laget. Gandi fick följa med på den turen och till alla er som följt hans plågor i sommar så kan jag säga att nu är det nästan läkt. Ett par dagar till så är han fit for fight. Nu gäller det bara att få upp lite kondition på honom så skall vi vara med i matchen igen.


6 kommentarer:

  1. Åhh va skönt att han e på benen igen. Har nog förstått att du gillar skogen. Du har inte lust att sända alla dina gula godingar till en ny adress?.. min adress..=))
    Kramiz.

    SvaraRadera
  2. Bra att vovven är på G igen..Tänkte bada Hanno nu. Han stormfäller. Vad tycker du??

    SvaraRadera
  3. Susanne det är bara att komma. I år finns det kantareller så det räcker till hela Sveriges befolkning tror jag.

    Till B-M Mitt råd är att bada honom, schamponera honom ett par gånger och ta lite varmt vatten så skall du se att det bara rasar av. Sen gäller det att kamma ur allt gammalt. Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Jag badar honom nu och ska köpa en sån borste som du har köpt..Vill ju att pälsen ska va fin...Tack för rådet...:))

    SvaraRadera
  5. Nu äntligen har kantarellerna även kommit till Bokenäs, det är så trevligt att se dom stå i sin gula kostym och bara ropar på att bli tagna och läggas i svampkorgen.

    SvaraRadera
  6. Grattis! Hoppas det smakade. Thomas och jag har varit ute idag och plockat en korg.
    Ha det gott!
    Ingan

    SvaraRadera

Tack för att jag får din uppmärksamhet.