torsdag 16 juli 2009

Ny Operation

Idag har vi tagit de sista stygnen på svansen som har läkt ihop bra, men igår upptäckte jag en knöl på höger tass. Det ser ut som en extra trampdyna men den är röd och lite irriterad. Veterinären bedömde att den bör tas bort så snart som möjligt. Vi fick tid redan imorgon bitti. Det är väl lika bra att ta allt på en gång. Det är ingen svår operation och det brukar inte bli besvärligt efteråt. Är inte säker på att Gandi tycker detsamma men han är van att bli hanterad och finner sig i det mesta, som tur är. Gott att vi har semester så vi kan vara hemma och passa sjuklingen.

4 kommentarer:

  1. Allt på en gång. Nu tycker jag synd om er. Hoppas verkligen att han får vara frisk efter detta.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. Ja det skall erkännas att det känns som det räcker nu. Det är självklart värst för Gandi men jag tror ärligt talat att han mår som en prins mitt i alltihop. Han får ju all uppmärksamheten 24 timmar/dygn. Jag har aldrig tidigare haft en hund som sover i sängen men det har jag nu kan jag tala om. Thomas har flyttat ner en våning och Gandi har tagit hans plats. HM.hm..

    SvaraRadera
  3. Ojojoj Mamsen, vad händer med er semester???
    Ska ni inte sitta på en klippa, skala räkor och dricka ett glas vin i solnedgången, eller på dagen steka er i solen och dyka från samma klippa, men nej nej, har man skaffat sig hundar (läs nya barn på äldre dar) så får man rätta sig efter dem...
    Jag hoppas operationen går bra och att ni snart får njuta lite av ledigheten..

    Jag har tråkigt som tusan i Trondheim, så tråkigt att jag för andra gången denna veckan tatt mig ut i löparspåret, men på Lördag kommer Martin, jippi då blir allt mycket roligare!!!!

    Hälsa Pappa och vovvarna!
    Puss

    SvaraRadera
  4. Ja du vet hur vi är men en hundgård har vi fått byggt som blev äldigt fin. Du kommer nog inte att gilla den för utsikten från uterummet har nu plötsligt blivit helt annorlunda. Synd att du har tråkigt men nu kommer HAN snart och då skall du se att livet leker igen. Pappa hälsar tillbaka.
    Ps. Robban har opererat sitt knä idag och det gick bra. Han har lite ont men det skall väl ge sig. Vi skall hälsa på honom imorgon.Ds
    Kram
    Mamsen

    SvaraRadera

Tack för att jag får din uppmärksamhet.