söndag 27 december 2009

Jul, snö och lite annat!!!!











Hej på er!

Nu trodde ni allt att jag hade slutat blogga va! Nej, skojar bara. Trodde nästan själv att jag försvunnit från nätet. Men nu är det snart slut på 2009 och jag skall väl få till ett par inlägg innan dess.
Julen är över och vi har haft det helt underbart. Julafton firade vi med min svägerska Lisbeth och hennes sambo Anders. Alla våra barn var med och det blev en helt underbar dag med god mat och fina klappar. Det är ju extra roligt för oss som inte har barnbarn (än) att få vara med när Erik, Alva och Alicia (Anders & Carolines barn) träffar tomten. Det var lite slagsmål om vvem som skulle få vara Tomte men lotten föll till slut på Thomas och han skötte det med den äran. Lite varmt var det nog men vad gör man inte för de små:)

ÄNTLIGEN har vi fått snö! Kanske lite mycket på en gång men när Thomas har skottat fram huset så tycker jag det är härligt. Hundarna har verkligen kul och det bästa av allt är att det blir för jobbigt för dem att jaga rådjur så man kan koppla av när de är ute. Tyvärr så har de upptäckt att hästskit smakar mumma och numera finns det gott om det eftersom grannarna har 3 hästar. Lite äckligt kan man tycka men eftersom hästar är vegetarianer så är det väl ingen fara. Får tänka att det är brunt gräs, hm.
I morgon är det vardag igen och klockan ringer 05.15, Hoppas vi vaknar, man får snabbt sovvanor när man är ledig.
God fortsättning på er alla!







8 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med snö o vinter, rent o fint och inte så kolsvart när man ska gå kvällspromenad med doggarna. Vi var på Hönö o firade Jul, 6 barn o vuxna förståss plus våra hundar som inte är vana vid barn, så,ja, hjälp, det var lite turbulens, granen låg illa till ibland. men vi hade det väldigt mysigt, god mat o god sammvaro o fina julklappar.
    GOTT NYTT

    SvaraRadera
  2. Ja äntligen lite ljus i mörkret. Låter mysigt att fira Jul med så många barn. Förstår att granen var i fara emellanåt.
    Ha det gott Fia!

    SvaraRadera
  3. Härligt att se att det börjar röra på sig igen!!! Trodde ett tag att alla hade tröttnat och lagt av med bloggandet. Skööönt att det inte var så. Gott att alla har haft det så fint under julen, det behövs för kropp och själ. Åhh så härligt för våra hundar att stojja runt i snön. Man får passa på att njuta så länge det varar, själv är jag ledig en vecka till, så jag kan krypa tillbaks under täcket när jag varit uppe 5.30 för att ge Sally sitt insulin. Sköönt det !!!
    Ha det så gott :))

    SvaraRadera
  4. läste i tidningen idag att vi har fått en minut kortare mörker. Skönt att det går åt rätt håll. har saknat dih inga. kul att du är tillbaka.

    SvaraRadera
  5. Tack Anna & Susanne!
    Vet inte riktigt vad det beror på men det kanske helt enkelt är så att December är en sån månad när man har annat för sig. Nu går vi mot ljusare tider och det känns gott. Snart är det sommar:)
    Ingan

    SvaraRadera
  6. hmm, det där med barnbarn, var det en pik eller ;)

    Kram på dig Mammsen

    SvaraRadera
  7. Ja du Ingan !!! Du har allt nått att se fram emot... barn barn. De är så ljuvliga.
    ska bli mormor igen på nytt i Maj.
    Det ska bli så roligt att Aurora får ett syskon.
    Kram ,Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej Therese!
    Du får tolka det som du vill:)
    Kram på dig!
    Mamsen

    Förstår att det är ljuvligt med de små. Blir det så blir det. Jag har ju grannar med små barn så jag får njuta av dem så länge.
    Kram Ingan

    SvaraRadera

Tack för att jag får din uppmärksamhet.